Dag 10: Page

2 oktober 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

De afschuwelijke daad in Las Vegas stroomt bij ons later binnen dan verwacht. We hadden in de Grand Canyon slecht bereik met radio en geen wifi. In de Walmart openen we het internet en er komen allerlei appjes binnen en nieuwsberichten.
Om jullie gerust te stellen: momenteel zitten we in Page. Dit ligt 275 mijl verderop. Volgens onze route zouden we van aanstaande zaterdag tot en met maandag in Las Vegas verblijven. Hoe of wat verder, geen idee. We houden de nieuwsberichten in de gaten. We zullen jullie updaten. Waarschijnlijk gaan we wel, maar zullen we de strip mijden. Jullie horen het, zodra we het zelf weten.

Terug naar onze reis:
Vanmorgen om 7.00 uur werden we wakker van raven in de buurt van de camper. De rangers hadden ons gewaarschuwd dat er momenteel een plaag was van raven, doordat mensen voedsel lieten rondslingeren. Het klopt helemaal, het zijn er veel.
Toen toch maar opgestaan, ontbeten en camper opgeruimd. Camper opruimen is een dagelijks klusje, want we hebben teveel dingen meegenomen. (lees: Linda heeft teveel meegenomen volgens Gijs). We hadden gehoopt dat we netjes een vakje achter onderin de camper hadden voor koffers, maar het kleine model wat wij hebben, heeft dit helaas niet. Dit betekent dat de koffers op een stoel liggen. Dit is maar 1 van de voorbeelden van extra rommel..

Om 8.15 uur waren we met de camper uitgecheckt en op weg naar het Visitors Center. Hier hebben we de camper geparkeerd en hebben de Rim Trail gelopen. Dit is een trail, die langs de rand van de canyon oploopt. We hebben ongeveer een uurtje gelopen. Om 9.30 uur vertrokken we richting de uitgang van het park via de scenic drive. Op meerdere punten zijn we even gestopt, om enkele foto’s te maken. Om 12.45 uur kwamen we aan in Page. Eerst boodschappen gedaan bij de Walmart, want de voorraad gaat snel op. Daarnaast gaan we na Page richting Bryce en Zion en hier zijn geen supermarkten.

Om 15.00 uur waren we gearriveerd op de camping. Lekker stoeltjes buiten en genieten van het zonnetje. Hier in Page is het lekker weer, terwijl het vanmorgen erg fris was in de Grand Canyon.
Vandaag hebben we een rustig aan dagje en doen we lekker wat dingetjes voor onszelf.
Morgen staat immers weer volgepland. De planning ziet er als volgt uit: morgenvroeg eerst een tour door de Lower Antelope Canyon, daarna rijden we door naar Horse Shoe Bend en ’s middags willen we naar de Glen Parker Dam. Eventueel willen we nog richting het meer ( Lake Powell) om daar even van het water en het weer te genieten.

DSC01836  DSC01838  DSC01842  DSC01845  DSC01846  DSC01872  DSC01895  DSC01900  DSC01908  DSC01910

Drukke planning weer, dus nu lekker genieten met biertje en wijntje! Proost!

Aantal gereden miles vandaag: 132 miles (211 km)
Aantal gereden miles totaal: 1062 miles (1699 km)

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda

1. Pap en mam:
    3 oktober 2017
    Prachtige foto’s
  2. Christl:
    3 oktober 2017
    mooi om te lezen linda en gijs,
    leuke en bijzondere verhalen! ben benieuwd naar de fotos die erbij horen.
    veel plezier nog. X