Dag 11: Page, deel 2

3 oktober 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

Vanmorgen waren we vroeg wakker, want we hadden om 9.40 uur een tour geboekt in de Lower Antelope Canyon. Dit is een canyon met een scheur in de grond, waar jij in moet met trappen.
We waren om 7.00 uur op en rond 9.00 uur waren we aanwezig bij de tour, want je moest immers 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn. Het was er echt super druk! We hadden een stress, omdat we het misschien niet zouden halen. Op een gegeven moment ging het vrij snel en waren we snel aan de beurt bij het bevestigen van onze tour.

Helaas liepen de vorige tours erg uit. We zouden eigenlijk rond 9.40 uur richting de Canyon lopen, maar we mochten pas rond 10.30 uur naartoe. Toen stond er nog een wachtrij voor de canyon in te gaan. Uiteindelijk kregen we het startsein en waren we rond 11.00 uur aan de beurt om de canyon in te gaan. Erg goed geregeld dus..

Het was erg druk in de canyon, zeker in het begin stuk, maar naar mate je verder de canyon inliep (met onze gids Buffalo) werd het rustiger en was er ook tijd genoeg om foto’s te maken. Op het forum had Linda gelezen dat rond 11.00 uur de mooiste tijd was om in de canyon te zijn, met het licht wat er binnenvalt. Dit was dus een positief punt aan alle vertraging!

De tour was echt spectaculair. De foto’s zijn echt mooi gelukt en onze gids heeft ons geholpen met de instellingen van de camera. Het lichtinval is echt perfect en je krijgt echt verschillende kleuren.
Wij hadden de tour voor geen goud willen missen.  De totale tour duurt 1 uur en 15 minuten.

DSC01921  DSC01923  DSC01926  DSC01930  DSC01967  DSC01970  DSC01973  DSC01981  DSC01982  DSC01983  DSC02027  DSC02028  DSC02041  DSC02054  DSC02068  DSC02069

Na de Lower Antelope Canyon tour zijn we richting Horse Shoe Bend gelopen. Dit is gesteente gevormd, door water wat eruit ziet als een hoefijzer. Het was ongeveer 1 mijl lopen vanaf de parkeerplaats richting Horse Shoe Bend door los zand.

DSC02098

Na deze korte wandeling zijn we iets gaan eten bij Taco Bell. Een aanrader en aangezien hij nu tegenwoordig ook in Eindhoven zit, zou ik zeker zeggen, probeer hem eens uit! Na het eten richting de Glen Parker Dam gereden en hier enkele foto’s genomen. Op de terugweg door het stadje Page terug naar de camping.

DSC02105

Nu bijkomen van alle indrukken en genieten van het weer.

Aantal gereden miles vandaag: 10 miles (16 km)
Aantal gereden miles totaal: 1078 miles (1725 km)

DSC02115

Weltrusten en tot snel,