Dag 12: Bryce National Park

4 oktober 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

Het besef dringt langzaam door, maar we zitten op de helft van onze vakantie. Bah! De reis bevalt ons harstikke goed en we hebben nog veel dingen op onze planning staan.

Even een kleine update over een stukje vervolgreis: We hebben besloten dat we toch naar Las Vegas gaan. We hebben zelfs een nacht geboekt in het hotel Treasure Island. We verblijven hier van zondag op maandag. De eerste nacht slapen we gewoon in onze camper op het kampeerterrein, wat we al geboekt hadden.

Vanmorgen waren we weer op tijd op. Om 9.00 uur reden we van de camping af. Het was namelijk 2,5 uur rijden naar Bryce National Park. Bryce National Park en ook Zion National Park liggen in een andere tijdzone, waardoor het nu 1 uur later is, wat betekent dat we 8 uur tijdsverschil hebben met Nederland.

De rit naar Bryce National Park was er een met nieuwe indrukken. Telkens als we een heuvel opreden of een berg doorkruiste, dan had je weer een compleet ander uitzicht. Daarnaast verandert het landschap ook telkens.

DSC02128  DSC02135  DSC02136  DSC02161  DSC02164
Voordat je in Bryce National Park bent komt je eerst nog door een andere canyon: Red Canyon. Dit is echt vuurrood gesteente wat ons ook erg leuk lijkt, maar omdat we natuurlijk al een uur extra verloren hadden door de tijdszone, hebben we besloten om rechtstreeks naar Bryce National Park te rijden. Misschien dat we dit morgen op de terugweg meepakken. We moeten namelijk morgen weer over dezelfde weg, richting Zion.

DSC02182  DSC02183  DSC02178

We waren rond 14.15 uur op onze camping: Ruby’s inn. Dit ligt 1 mijl voor de entree van Bryce National Park. We hebben de camper geparkeerd op onze plek en zijn met de shuttlebus het park ingegaan. De shuttlebussen zijn erg goed geregeld. Elk kwartier rijdt er een shuttlebus en je kunt in en uitstappen op de punten dat je wilt. Soort van hop-on, hop-off bus idee.

DSC02185  DSC02186

We waren pas om 15.00 uur in het park en de laatste shuttle zou rond 17.45 uur teruggaan richting de camping. We waren van plan om bij het Visitor’s Center informatie te vragen over de trails, maar onze buschauffeur was gecharmeerd van het punt Bryce View Point. Hier begon eigenlijk ook de trail die wij wilden lopen, namelijk de Peek-a-Boo Trail gecombineerd met de Navajo Trail. Deze trail zou 3-4 uur duren en aangezien we de laatste shuttle wilden halen, twijfelde we of we deze moesten lopen. Uiteindelijk gaf het uitzicht het doorslaggevende antwoord. We gingen de trail lopen en we hebben het gered. We hebben goed doorgelopen, maar hebben op meerdere punten ook foto’s gemaakt. We hebben weinig pauze gehouden, maar af en toe moesten we door de steile helling even kleine rustpauze inlassen, omdat we anders als een hijgende pony bovenkwamen.
Uiteindelijk hebben we er 2,5 uur over gedaan. De totale lengte van de trail was 7.8 km. Hij stond geboekt als zwaar, maar wij vonden de Bright Angel Trail in the Grand Canyon zwaarder. Het laatste stuks van de trail was zigzaggend omhoog, wat de uiteindelijke tour op het laatst heel zwaar maakte. We zijn goed boven aangekomen, alleen heeft Linda een blaar op haar kleine teen, wat het avontuur voor de komende dagen voor haar minder maakt. Hopen op een snelle genezing.

DSC02190  DSC02193  DSC02197  DSC02203  DSC02205  DSC02208  DSC02230  DSC02231  DSC02232  DSC02233  DSC02275

Terug op de camping lekker beentjes in de lucht en bedenken of we gaan uiteten of zelf gaan koken. We zijn er nog niet over uit.. Wordt vervolgt.

Vanavond voorspellen ze in Bryce National Park nacht temperaturen rond het vriespunt, dus ben benieuwd of we morgenvroeg wakker worden met ijspegels aan onze neus. We mogen in ieder geval het water van onze standplaats niet aansluiten ivm vriesschade.

Totaal aantal gereden miles vandaag: 152 mijl (=243 km)

Totaal aantal gereden miles totaal: 1230 mijl (=1968 km)

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda