Dag 13: Zion National Park

5 oktober 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

We hebben het koud gehad vannacht.. Het was vannacht -1 graden en in de camper was het erg fris. We hebben daarom vanmorgen bij het opstaan meteen de verwarming aangezet, zodat het aangenaam werd. Voor ons doen waren we wel laat wakker, namelijk pas om 7.45 uur, maar dat kwam misschien omdat we een tijdszone zijn opgeschoven. Volgens onze inwendige klok was het vast pas 6.45 uur.

Na gedoucht en ontbeten te hebben reden we rond 9.45 de camping af. We hadden gisteren al de wandeling gemaakt die we gepland hadden in Bryce, dus hebben we vanmorgen de Scenic Drive in Bryce gereden. Er is maar 1 weg in Bryce en deze moet je eerste helemaal tot het einde rijden, omdat alle uitkijkpunten aan de andere kant van de weg liggen. Hier hadden we natuurlijk weer geweldige uitzichten. Bryce is echt eengeweldig mooi park, met vele verschillende gezichten en kleuren.

DSC02280  DSC02292  DSC02295  DSC02301  DSC02307

Bryce en Zion liggen praktisch bij elkaar om de hoek, voor Amerikaanse begrippen. Het ligt maar liefst 137 km van elkaar af. Dit is ongeveer 2 uurtjes rijden. Bij de entree van Zion hebben we een tunnel escort moeten kopen, omdat er in Zion een tunnel is, die maar 11 feet hoog is. Onze camper is 12 feet hoog, dus die moet precies over de middenstreep rijden, anders raakt ie de bovenkant. Dit kost $15,-. We hebben met de GoPro het moment gefilmd dat we uit de tunnel rijden. Het is echt geweldig. Helaas is op alle plekken waar we zitten de wifi zo langzaam, dat het uploaden van een klein filmpje problemen geeft, dus die houden jullie nog van ons tegoed.

Wat is Zion een geweldig park. We hebben vandaag al de Scenic Drive gereden met zijn smalle en kronkelige wegen en enkele haarspeldbochten, maar echt indrukwekkend. Helaas is het er ongelofelijk druk.. Alle open stukken staat zo vol geparkeerd met auto’s, dat het op sommige stukken gewoon het uitzicht wegneemt. Heel erg jammer, maar volgens de mevrouw op de camping, is dit normaal tot en met Thanksgiving. We hebben daarom ook besloten, om morgenvroeg vroeg in het park te zijn, zodat we de drukte en warmte voor zijn. Warm is het hier zeker, namelijk een graad of 28. Wat een verschil met vanmorgen bij Bryce.

DSC02328  DSC02330  DSC02331  DSC02342  DSC02360

Omdat we rond 14.30 de camper geïnstalleerd hadden op onze plek en we eigenlijk nog iets wilden ondernemen, hebben we de shuttlebus genomen naar het park. (We zitten op 500 meter van het park). Hier hebben we een wandeling gemaakt van 5,6 km langs de Virgin River. Het was een vrij vlakke tocht over geasfalteerd pad, maar het was continue in de zon, dus erg warm. De rivier was erg leuk, met af en toe een stroomversnelling en een kleine dam. Met de shuttle zijn we weer terug gereden naar het Visitors Center en vandaar uit zijn we te voet teruggegaan naar onze camping. Er stond namelijk een rij bij de bus met een wachttijd van zeker 30 minuten, dat we zijn gegaan voor de wandeltocht. Je loopt er namelijk ongeveer 10 minuten op. We hebben als excuus maar een lekker ijsje gekocht in het winkeltje.

DSC02362  DSC02367  DSC02369  DSC02371  DSC02374  DSC02383  DSC02389

Op de camping hebben we een geweldige plek met een bbq en een vuurkorf. Vanavond gaan we lekker bbqen omdat het hier nogal afkoelt (ze voorspellen vannacht 10 graden).

Zion staat bekend om 2 grote wandelingen: the Narrows en Angels Landing. Helaas is Angels Landing gesloten tot en met zaterdag 7 oktober 7.00 uur, dus we moeten onze planning beetje omgooien, want die wandeling willen we toch graag maken. We hebben dan ook besloten om morgenvroeg een kortere wandeling Emerald Pool te lopen, van ongeveer 2 uurtjes en aansluitend daaraan the Narrows. Dit is de tocht door de rivier, dus waterschoentjes liggen klaar. Morgen alleen nog maar ergens een stok huren en reserve kleding meenemen en we zijn klaar voor te gaan. Het enige nadeel is dat de watertemperatuur momenteel 7 graden is, wat erg fris is, dus even kijken hoe ver we de wandeling gaan maken.

Zaterdag gaan we richting Las Vegas, maar niet voordat we Angels Landing gaan lopen. Voor deze tocht geven ze 4 uur, dus we willen de eerste bus richting Angels Landing pakken en dan 4 uurtjes lopen. Terug naar de camper en op richting Las Vegas. Dan komen we rond het avondeten aan in Las Vegas. Dit is ook een van de redenen dat we de 2e nacht pas een hotel hebben geboekt.

We houden jullie weer op de hoogte.

Aantal gereden miles vandaag: 173 miles (=277 km)
Aantal gereden miles totaal: 1403 miles (=2245 km)

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda

1. Bert & Sonja:
    6 oktober 2017
    Weer een mooie dag en mooie foto!!