Dag 15&16: Viva Las Vegas!

8 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

Gisteren hadden we het heel erg druk en hadden we geen tijd voor de blog. Doordat de Wifi in Las Vegas goed is, hebben we ook 2 filmpjes kunnen uploaden van onze reis. Kijk even bij video's als het jullie leuk lijkt.

We vertrokken ’s morgens later dan gepland vanaf de camping bij Zion. Onze planning om ’s morgens eventueel nog een wandeling te maken, hebben we laten varen, omdat we eigenlijk best moe waren. Een dag iets langer blijven liggen (ja maar liefst tot 8.15 uur) is ook prettig. Rond 10.00 uur reden we de camping af. Op naar Viva Las Vegas!

Maar...
Niet voordat we gestopt zijn bij een Gun Range. Gijs heeft namelijk telkens gezegd, dat hij in Amerika graag wil schieten. We hadden online een gun range gevonden die op de route lag. Gijs was een uur lang onder de pannen. Linda wou niet schieten, dus heeft foto's gemaakt en gefilmd. Daarvan staat ook 1 film online. Gijs heeft met 2 verschillende geweren geschoten, namelijk: Marlin 336 en een volautomatische AR 15. Deze mag hij in Nederland niet schieten, dus doet hij het in Amerika. De foto's spreken verder voor zich..

DSC02461  DSC02463  IMG_3416

De rit naar Las Vegas duurde oorspronkelijk 2,5 uur, maar we hebben een omweg genomen door het State Park Valley of Fire. Hierdoor hebben we er langer over gedaan.

Het State Park Valley of Fire stond goed aangeschreven volgens alle informatiebronnen. Helaas viel het ons iets tegen. Het lijkt namelijk ontzettend veel op andere rotsformaties, enkel de kleur verschilt. We hebben dan eigenlijk ook alleen de scenic drive van oost naar west gereden en toen richting Las Vegas. Hier ging het gok avontuur beginnen.

DSC02474  DSC02479  DSC02488  DSC02490

Rond 15.30 uur arriveerde we op de camping. Wat is Las Vegas groot en druk!!

De camping ligt ruim buiten het centrum, maar zelfs daar is het echt ontzettend druk. De camping ligt langs een groot hotel met casino, Sam’s Town genoemd. De camping alleen is al ontzettend groot en er staan echt campers op, die formaat vrachtwagen hebben. Vaak rijden deze ‘vrachtwagens’ ook nog met auto erachter. Kun je het je voorstellen? We zullen een keer proberen een foto te maken.

Sam’s Town heeft het goed geregeld, door een shuttlebus richting de Strip te laten rijden. Deze stopt bij Harrah’s (een ander gokhotel), midden op de strip. Het is ideaal! Helaas ging onze shuttle pas om 18.20 uur en moesten we ‘verplicht’ gokken. Wat een ramp..

Linda heeft eerst een poging gedaan op de machines, maar hier kon ze niet van winnen. Dan maar het geluk ergens anders beproeven. Gijs ging blackjacken. Dit was een goed idee, want hij heeft ondertussen een winst van 17,50 dollar. Toch vrij netjes!

Toen richting de Strip. Officieel is het Las Vegas Boulevard. Wow, wow en nog eens wow. Wat een mensenmassa en wat een lampjes en hotels en over de top.. Niet normaal. We hebben geprobeerd om foto’s te maken, maar we krijgen het nooit zo vastgelegd, als je zelf met je ogen kunt zien. Het ene hotel nog groter dan het andere en nog luxer of duurder dan zijn buurman. Niet te geloven.

Om 22.35 uur ging de shuttle terug naar de camping en Linda was moe en ging alvast richting camper. Gijs daarentegen had de smaak te pakken van het gokken. (Ja, normaal moet hij niets van Holland Casino hebben en nu is hij niet weg te slepen:P) Om 00.00 uur was ook Gijs bij de camper met winst en ging het lampje uit.

Vanmorgen werden we dus ietsjes later wakker. Voor ons doen was het al vrij laat namelijk 8.30 uur. Ons plan om richting Hooverdam te rijden en daar rond te kijken, hebben we laten schieten, wegens hoge extra kosten. Daarnaast hadden we in Page al een grote dam gezien. In plaats daarvan mocht Linda losgaan in een shopping outlet. Er was namelijk een outlet dat goed aangeschreven stond, dus wij met onze camper hierheen. Het was nog een heel avontuur om de camper geparkeerd te krijgen, want je gelooft het niet, overal lag de weg open en normaal houden ze altijd rekening met campers en grote voertuigen, maar hier hadden ze alleen 2 parkeergarages voor auto’s en een stukje voor bussen. Onder beide vallen wij niet, maar het is gelukkig gelukt!

Ook dit was een wow moment. Iedereen kent denk ik wel, het outlet van Roermond. Nou dit was echt 3x zo groot. Daarnaast waren er natuurlijk alleen maar merken, maar overal hadden ze hoge kortingen, die wij in Nederland niet kennen. (Lees: 60-75 %). Niet normaal. Dus Linda ging los…

Uiteindelijk is Linda geslaagd bij Sketchers met 2 paar schoenen, bij Calvin Klein voor een jurkje en zijn we samen geslaagd voor broeken bij Levi’s. Even een ‘klein’ hapje bij de Cheese Cake Factory en toen naar ons hotel midden op de Strip. We hebben namelijk begin van de week een hotelkamer geboekt voor 1 nachtje bij Treasure Island.

Het hotel en de kamer is echt luxe. Even wennen zoveel ruimte, na bijna 2 weken in een camper te hebben doorgebracht. We hebben eindelijk weer een groot bed, dus we kunnen nog kijken of we er dwars in gaan liggen. We kunnen zelfs in bad als we willen! Heerlijk, onszelf even verwennen. Toch missen we stiekem een klein beetje de camper.

DSC02533  DSC02539  DSC02678

Vandaag zijn we nog over de strip gelopen t/m het hotel Excalibur en op afstand zagen we het Luxor en Mandalay Bay liggen. Nog even gestopt bij de M&M winkel voor een ‘paar’ m&m’s. Jammie! Nu zijn we terug in de kamer, om ons even zelf op te frissen en de blog bij te werken. Dadelijk gaan de ‘sjieke’ kleding aan en kunnen we het nachtleven induiken.

DSC02525  DSC02527  DSC02547  DSC02552  DSC02558  DSC02569  DSC02573  DSC02593  DSC02596  DSC02636  DSC02637  DSC02646  DSC02664  DSC02680

Het weer hier is warm, maar droog warm en dus niet benauwd. Vandaag hebben we de 33 graden aangetikt. Het weer is helaas wel aan het omslaan, want het waait ontzettend hard. Onze hotelkamer zit op de 30e verdieping en je hoort de wind suizen. Toch voorspellen ze geen regen, dus we gaan er weer lekker op uit.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg, volgens Google Maps doen we er zonder stops 4,5 uur over. We stoppen dan bij Lake Isabella als overnachtingsplaats. Dit is waarschijnlijk de laatste dag met wifi. Daarna komen we in Yosemite National Park en daar verwachten we geen Wifi te hebben, dus wordt ons blog verlaat geüpdatet.

Wij gaan nog even genieten van alle drukte.

Aantal gereden miles gisteren en vandaag: 212 miles (=340 km)

Aantal gereden miles totaal: 1615 miles (=2584 km)

Weltrusten alvast en tot snel,

Gijs en Linda