Dag 17: Lake Isabella

9 oktober 2017 - Lake Isabella, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we weinig nieuws te melden, want we hadden een lange reisdag vandaag. We moesten 277 mijl (443 km) afleggen naar onze overnachtingsplaats op de KOA camping Lake Isabella. Aan de naam zou je kunnen afleiden dat het aan een meer ligt, maar niets is minder waar.. Het ligt maar liefst 10 mijl ervanaf. Mijn plan was om een stukje langs het meer af te lopen, maar dat gaat niet door. We waren pas om 17.30 uur op de camping. Het bed in het hotel in Las Vegas lag te lekker. Daarover hieronder meer.

Morgen hebben we weer een flinke reisdag van ongeveer 5 uur rijden voordat we in Yosemite National Park aankomen. Daar is het trouwens erg koud want daar gaat het flink vriezen 's nachts. Ze voorspellen -7 zelfs, dus wordt fris en we hebben geen stroom of water dus we zijn zelfvoorzienend. We hebben eventueel wel een generator aan boord, maar die mag vaak maar enkele uren aan.. even afwachten hoe het gaat lopen.

Terug maar gisteravond. Nadat we geïnstalleerd waren zijn we rondje over de Strip gelopen. Dit hebben jullie kunnen lezen in het vorige reisverslag. Rond 20.00 uur waren we terug in het hotel. We hebben toen het reisverslag gemaakt en ons omgekleed. Toen zijn we terug de Strip opgelopen, maar het was vrij koud door de echt harde wind die er stond. In Nederland noemen ze dit al snel code Rood. Hier kijken ze er niet van op. Maargoed, op naar een eettentje, want dat is op de Strip geen probleem. We hebben lekker gegeten bij Denny's een keten bekend in heel Amerika. Daarna zijn we via het hotel The Venetian teruggelopen naar ons hotel. We wilden graag nog een gokje wagen, maar in ons hotel hadden ze alleen Black Jack tafels met een minimale inzet van 10 dollar. We blijven Nederlanders dus dit vonden we te duur. Bij het Venetian hadden ze in real life ook minimale inzet 10 dollar, maar ze hadden ook nog een computer gestuurde Black Jack tafel waar je met 5 man aan kon spelen. Gijs begon met 20 dollar, maar kreeg erg slechte kaarten, dus hij was snel uitgespeeld. Toen ging Linda een poging doen. Dit ging goed. Uiteindelijk is Linda met een winst van 18,50 dollar geëindigd. We hebben dus een uur lol gehad voor 1,50.

Rond 23.30 uur gingen we terug naar de kamer en rond 00.15 uur ging het lampje uit. Het bed lag zo lekker dat we voor de zekerheid maar de wekker hadden gezet, maar goed achteraf, want we schrokken beide wakker van de wekker rond 9.00 uur. Achteraf hadden we best nog een nachtje Las Vegas willen bijboeken, maar dat redden we helaas niet met de tijd. Wie weet komen we er ooit nog terug. En voor diegene die dacht dat we daar in het huwelijksbootje zouden stappen, helaas we zijn niet getrouwd. Wij hebben begrepen dat iedereen weer zin in een feestje had, dus doen we het gewoon op 22 juni.

We gaan opruimen en ons voorbereiden op morgen normaals een lange reisdag, maar dan zijn we in het park der parken volgens velen: Yosemite National Park. Na vandaag volgt radiostilte, wamt in Yosemite hebben ze geen WiFi!

Aantal gereden miles vandaag: 277 miles (443 km)
Totaal aantal gereden miles: 1892 miles (3027 km)

Tot snel!

Gijs en Linda