Dag 4: Camper ophalen

26 september 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Spannende dag vandaag!

Vanmorgen hadden we de wekker op 8.00 uur gezet. We waren weer vroeger wakker en om 8.00 uur stonden we al paraat, gedoucht en klaar voor het nieuwe avontuur.
We hadden om 10.00 uur afgesproken om de auto op te halen. Dit duurde uiteindelijk bijna een uur, omdat het er heel erg druk was.

IMG_3335

Om 10.30 uur vertrokken we met bagage en auto uit San Francisco en we waren om 11.30 uur bij Cruise America. De camper mochten we ophalen vanaf 12.00 uur en omdat Linda nog nooit in een auto heeft gereden met automaat zijn we eerst enkele rondjes gaan proefrijden. Gelukkig ging dit zonder problemen en reden we naar Cruise America. Op het forum over Amerika had Linda vanalles gelezen dat het lang kon duren bij Cruise America, maar het was zo gepiept. Korte uitleg, rondje om de camper, binnen belangrijke dingen bespreken over waterpeil, elektriciteit etc. Gijs heeft goed opgelet, dus het gaat helemaal goedkomen.

We hadden afgesproken om de auto terug te brengen naar San Jose Airport. Dit ging redelijke soepel, alleen de camper parkeren op een vliegveld was iets moeilijker, maar dat is helemaal goed gekomen.

IMG_3336  IMG_3337

Bij Cruise America was het gezellig druk, met veel Nederlanders. We hebben van 1 stel enkele reisgidsen gekregen en wat landkaarten, want daar hadden ze niets meer aan. Een ander stel gaf ons een complete boodschappentas met boodschappen, zoals rijst, olie, peper, zout, macaroni, vuilniszakken. De eerste boodschappen waren gedaan! Helaas hadden we zelf een heel groot boodschappenlijstje gemaakt, dus helaas voor Gijs moesten we toch naar de Walmart.
Walmart in 1 woord: WOW! Zo groot, zoveel producten (en uiteindelijk nog niet alles kunnen vinden...) We hebben hier dan ook zeker 2 uur rondgelopen. $150 dollar lichter de winkel verlaten. Boodschappen opgeruimd in de camper, koffers en alle tassen in de camper gelegd en op naar onze eindbestemming.

IMG_3338
Het was vandaag echt warm. Alles staat in Fahrenheit en het omrekenen is niet onze sterkste kant, maar het was tegen de 30 graden Celsius aan. Even wennen, zeker als je in een kleine camper komt.

Onderweg de camper vol moeten tanken. Dit is ook een apart verhaal. Je rijdt dus naar een benzinestation, dan moet je aangeven voor hoeveel dollar je moet tanken. Dit betaal je en dan mag je beginnen met tanken. Heel apart.. Gelukkig is dit goed gekomen en is de camper netjes volgetankt.

Op naar Monterey, onze camperplaats. We waren rond 17.30 uur op de camping en de receptie was al gesloten, maar gelukkig lag er een envelop klaar op onze naam. Camper geparkeerd, alle slangen, zoals electiciteit, water en riool aangesloten, koffers uitgepakt, bed opgemaakt, gegeten en nu lekker op de bank in de camper boekje lezen.

DSC01302  DSC01303  DSC01304  DSC01305  DSC01306  DSC01307  DSC01308  DSC01309  DSC01310  DSC01311

De dag was erg vermoeiend, maar het is wel een heel avontuur. Gijs zegt de camper fijn rijdt en we hebben alles goed opgeborgen, zodat niets kan verschuiven als we gaan rijden.

We hebben vandaag 101 mijl gereden.

Morgen rijden we door Monterey en dan richting het zonnige zuiden. Morgen slapen we in Pismo Beach. Dit ligt op 141 mijl afstand, dus ongeveer 2 uurtjes rijden.

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda

1. Pap en mam:
    27 september 2017
    Prachtig, toch stiekem een beetje jaloers😊
  2. Dyon & Jok:
    27 september 2017
    Leuk om te lezen, ook herken ik veel dingen. Geniet ervan
  3. Angele:
    29 september 2017
    Beste Gijs en Linda. Wat leuk om jullie blog gevonden te hebben. Wij zijn het Nederlandse stel van de boodschappentas ;^). Wij zijn inmiddels weer in Nederland na 3, 5 weken in de VS. Misschien vinden jullie het leuk om onze reisblog te lezen als je na de vakantie weer eens wat tijd over hebt (tweedamesopreis.reislogger.nl). Wij gaan jullie blog in ieder geval volgens. Als een soort van vakantieherinnering. ....