Dag 1: San Francisco

23 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hehe, we zijn er..

De reisdag is ten einde.. Het was een lange dag.
Het begon 's morgens vroeg om 04.00 uur in ons hotel bij Schiphol. De hotelmedewerkster gaf aan dat het verstandig was om toch 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn in plaats van de geplande 2 uur. Wij dus netjes een taxi gebeld en netjes afgeleverd op Schiphol.

Onze eerste vlucht van Amsterdam naar Parijs verliep voorspoedig. Voordat je goed en wel opgestegen bent, ga je alweer dalen. KLM heeft het goed geregeld, want we kregen zelfs in deze jawel, 50 minuten, iets te eten en drinken! Goede service. Jammer dat we geen honger hadden ..

DSC01065

Een sandwich met ei, een stroopwafeltje, water en naar keuze koffie of thee.

Op naar onze volgende vlucht.. onze overstap in Parijs.
Dit was verschrikkelijk. Parijs is groot en werkt met verschillende terminals. Aangezien je naar een land buiten Europa gaat, moet je door de security check, wat opzich niet erg is, mits er niet veel passagiers zijn en veel loketjes open. Je gokt het al. Beide was niet het geval.. We hadden een overstap tijd van 1,5 uur. Helaas hebben we op het laatste moment nog moeten rennen, omdat de gate anders gesloten was. We hebben het op het nippertje gehaald! Dit was voor ons meteen een goede reden om geen overstap te pakken, maar volgende keer een rechtstreekse vlucht. Helaas dus geen foto van het grootste vliegtuig ter wereld! (Is wel echt super gaaf! Boven en beneden passagiers!)

De vlucht naar San Francisco duurde lang, maar liefst 10 uur en 10 minuten. Helaas deed Gijs zijn entertainment systeem het niet, waardoor de vlucht extra lang duurde. AirFrance is helemaal Frans ingesteld, wat je terugziet in het eten en de films. Desalniettemin was het evengoed goed te doen. Het eten viel ons tegen!

DSC01074   DSC01073

Uiteindelijk helemaal gaar uit het vliegtuig gestapt, een taxi genomen naar het hotel en omdat het pas 15.30 uur was plaatselijke tijd, toch maar rondje door het centrum gelopen. We hebben de dag afgesloten in een echte diner met een klein glaasje cola!

IMG_3324IMG_3325   IMG_3322  IMG_3317

Nu is het 19.00 uur en vallen de oogjes bijna dicht. Nog even douchen en de kamer opruimen en dan lekker naar bed.

DSC01075

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda

1. Hannie:
    24 september 2017
    Nou de eerste dag vol ervaringen. Leuk