Dag 2: San Francisco

24 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We zijn een klein beetje geacclimatiseerd. We hebben vannacht allebei goed geslapen en waren vanmorgen om 7.00 uur wakker. We zaten om 7.30 uur (ja, vroeg voor ons doen!) al aan het ontbijtbuffet. Buffet kan ik beter weglaten, want er stond welgeteld 1 schaal met croissantjes en 1 schaal met muffins, wat fruit en 2 soorten muesli met yoghurt. Dit is het gehele ontbijtbuffet, maar we mogen niet klagen. Het smaakte goed met een glaasje sinaasappelsap en voor Gijs kop koffie erbij.

IMG_3330

Rond 8.00 uur vertrokken we in het hotel. Het hotel ligt heel erg centraal. Ik denk dat Union Square op ongeveer 400 meter ligt. Union Square is een omgeving, waar veel winkels liggen, van de H&M tot Chanel, maar ook de grote bekende warenhuizen van Amerika, Macy's en Saks Fifth Avenue.

We hebben vandaag maar liefst 20 km door San Francisco gewandeld. Van het hotel, richting Union Square, richting het water met pier 33, waar morgenvroeg de boot naar Alcatraz vertrekt en pier 39, waar Fisherman's Wharf ligt, zo via een omweg terug naar het hotel.

DSC01082   DSC01099  DSC01108DSC01088  DSC01120

DSC01158   DSC01164DSC01124 de zeeleeuwen bij Pier 39

Vanuit de baai hadden we mooi uitzicht op Alcatraz. Alvast een voorproefje voor morgen.

DSC01121

In de verte hebben we ook al de Golden Gate Bridge gezien.

DSC01123

San Francisco is een stad met nogal veel hoogteverschillen. Gijs en ik meende dat Lissabon al vele heuvels had, maar dat is niets bij deze stad. We hebben meerdere keren geklommen en hebben dus al lichte spierpijn in de kuiten. Hier waren we niet op voorbereid.

DSC01163

Het weer in San Francisco is erg lekker. Het waait eigenlijk wel telkens, maar het is lekker! We hebben ongeveer 24-25 graden.

In de middag hebben we lekker gegeten in een restaurant in de haven. Ik ging voor een sandwich gegrilde kip en Gijs ging voor een hamburger. Erg lekker, maar je bord leegeten is moeilijk! De porties zijn erg groot.

DSC01144  DSC01145

Het is hier 20.30 uur en we zijn net terug van het eten. We hebben voor ons doen redelijke sjiek gegeten bij een Italiaan. We durfde geen foto's te maken van het eten, maar de pasta was verrukkelijk! In de VS is er maar één manier om erachter te komen of het eten goed is, door te kijken naar de rij aan de deur. Het is niet zoals in NL dat als het restaurant vol is, de mensen naar een ander restaurant gaan, nee ze wachten tot er plek is.

We gaan nu nog even televisie kijken en dan gaan de oogjes toe. Toch nog iets last van het tijdsverschil. Morgenvroeg de wekker op 8 uur, want morgenvroeg gaan we naar Alcatraz. Hoe de middagplanning eruit ziet, is nog een verrassing, want we willen nog veel dingen zien! Grote stad, maar te weinig tijd!

Weltrusten,

Gijs en Linda

1. Hannie:
    25 september 2017
    Tjonge jonge wat een reis.
    Erg leuk om te volgen zo.
  2. Hella en peter:
    25 september 2017
    Mooi Gijs en Linda om jullie zo te volgen mooie foto s ook geniet er van
  3. Pap en mam:
    Veel plezier vandaag🙂