Dag 7: Joshua Tree National Park

29 september 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Omdat we op de camping geen of weinig wifi bereik hadden, hebben we geen blog erop kunnen zetten. Daarom krijgen jullie er vandaag 2 tegelijkertijd!

Om 7.30 uur opgestaan, ontbeten, gedoucht, propaan bijgevuld en rond 9.15 uur reden we de camping af op weg naar Joshua Tree National Park. We hadden 133 mijl (=213 km) voor de boeg.
Onderweg erg mooie uitgestrekte natuur gezien, zelfs enkele filmpjes opgenomen met de GoPro. Hierop is het uitgestrekte landschap beter uit te beelden dan op foto!

DSC01479  DSC01487  DSC01488  DSC01510

Onderweg eerst gestopt in Acton zelf bij een market. Hier heeft Gijs koffie gepakt en hebben we grote spiesen met vlees gekocht voor ’s avonds. Daarna verder naar Joshua Tree. We wouden op tijd aankomen, zodat we nog een wandeling konden maken in het National Park en rond 14.00 uur reden we de camping Black Rock Campground op. Na ingecheckt te hebben reden we naar onze plek, een pull thru. Dit betekent dat je vanaf 1 kant de camper erin rijdt en dat je aan de andere kant kunt uitrijden. Je hoeft je camper dan niet achterin te parkeren.
Aangekomen op ons plek stond er een tent. Dit is vreemd want wij hadden deze plek gereserveerd. Wij de camper toch neergezet ernaast, want het was een grote plek, maar teruggelopen richting ‘the office’. De ranger was op dat moment niet op de camping aanwezig, maar ze zou binnen een uur terug zijn en dan gingen ze er werk van maken.
Wij zijn in de tussentijd richting het National Park Joshua Tree gereden, want we waren er maar 1 nacht en de volgende dag hadden we een lange rijdag voor de boeg, dus we wilden vroeg vertrekken in Joshua Tree.

Het National Park lag op ongeveer 30 minuten rijden. We hebben bij het Visitors Center de ‘American the Beautiful Pass’ gekocht. Dit is de Nationale parken pas en geldig voor alle Nationale Parken.
In Joshua Tree aangekomen keken we meteen onze ogen uit. Wat mooi en wat oneindig. We hebben besloten om geen wandeling te maken, want de temperatuur was rond 35 graden zonder wind.. Dit zijn wij beide niet helemaal gewend en zeker niet telkens in de zon. We hebben daarom de ‘scenic tour’ met de camper gemaakt tot helemaal naar Key View. Hier heb je als het helder weer is, uitzicht tot in Palm Spring wat ongeveer 50 miles is. Hier waaide het gelukkig wel en hebben we mooie foto’s kunnen maken.  Na dit uitzicht zijn we teruggereden naar de camping waar we rond 17.30 uur aankwamen.

DSC01533  DSC01537  DSC01551  DSC01554  DSC01557  DSC01563

DSC01572  DSC01576  DSC01581  DSC01587  DSC01590  DSC01600  DSC01602  DSC01603  DSC01608  DSC01609

(uitzicht bij Key View)

DSC01621  DSC01642

Helaas was ‘het probleem’ met onze plek nog niet opgelost. De ranger vertelde dat we recht hadden op deze plek, want deze hadden we immers gereserveerd, maar ze had nog 3 andere plekken die vrij waren. Eventueel mochten we ook daar gaan kijken of het fijner vonden. Gijs vond de plek niet helemaal recht en was niet 100% tevreden, dus we zijn naar de andere plekken gaan kijken. Uiteindelijk hadden we een plek gevonden (mooier nog!) die ook nog redelijke waterpas was. In overleg met de ranger hebben we besloten om naar deze plek te verhuizen.

Gelukkig was de temperatuur al iets gedaald en was het aangenaam, dus stoeltjes uitgeklapt, blikje bier en glaasje wijn erbij en genieten van het uitzicht. Helaas hadden we geen stroom, water, riool en wifi dus weinig kunnen doen op de computer. We hebben het roadbook erbij gepakt en de voorbereidingen getroffen voor morgen. Ondertussen koelde het af naar een graad of 15 en vonden we het fris worden. Binnen in de camper nog even gekaart en rond 22.00 uur ging het licht uit.

DSC01643  DSC01644

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg richting Seligman over een klein stukje Route 66. We hebben 304 miles (=487 km) op de planning.

Totaal aantal gereden miles: 500 mijl (=800 km)

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda