Dag 8: Route 66

30 september 2017 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

Vandaag hebben we een pittige reisdag voor de boeg. Volgens de TomTom moeten we rekenen op een reistijd van 5.15 uur. In Joshua Tree is wel een sanitair gebouw met toilets, maar geen douches. Hierdoor konden we na het ontbijt meteen vertrekken. Om 8.30 uur reden we van de camping af.

De eerste 200 mijl waren vooral rechte wegen met oneindig uitzicht. Af en toe zag je enkele verlaten huisjes, maar nergens was een tankstation of dinner langs de weg. Na Kingman begon het wat drukker te worden en kwamen we langs meer faciliteiten. Hier begon ook de historische route 66.

DSC01654  DSC01659  DSC01680  DSC01681  DSC01685  DSC01688
In California hebben we meerdere keren getankt voor $3,10 per gallon. 1 gallon is 3,78 liter. Toen we de staatsgrens  met Arizona overstaken, kwamen we het eerste tankstation aan de snelweg vrij snel tegen. Hier betaalde we $2,34 per gallon. Dit scheelt nogal, want onze camper heeft een 40 gallon tank en rijdt gemiddeld 1 op 4 (liter). Ze zuipen goed!

Route 66 viel Linda iets tegen, want zij had verwacht dat er meer toerisme was met winkeltjes etc. Het was vooral uitgestrekt landschap met koeien en paarden. Ook mooi, maar niet het verwachtingspatroon van Linda. Gijs daarentegen genoot met volle teugen.

DSC01701

In Seligman waren dan eindelijk de winkeltjes waar Linda naar had uitgekeken. Hier hebben we 2 mooie sleutelhanger gekocht met Route 66 erop. Ongeveer 5 km verderop lag de camping voor deze nacht.

DSC01705  DSC01706  DSC01707  DSC01708  DSC01709  DSC01710
DSC01715

Morgen gaan we naar de Grand Canyon National Park. Hier hebben we weer een nacht geen wifi.

Totaal aantal gereden miles: 806 mijl (=1328 km).

Weltrusten en tot snel,

Gijs en Linda

1. Christl:
    1 oktober 2017
    Wauw mooi zeg allemaal, echt schitterend. Ben benieuwd naar het volgende verhaal😉
  2. Rob & Corinne:
    2 oktober 2017
    Levensgenieters 😉 🎉🍔 ben jaloers😳 Geniet ervan en heel veel schik met zijn tweën 👍💋